New Step by Step Map For Top RT News Today

Be sure to refresh the website page or navigate to a different website page on the site for being automatically logged inPlease refresh your browser to generally be logged in China’s international ministry stated on Thursday it had launched « stern representations » versus Canada subsequent the overseas minister’s description on the Asian country being an « more and more disruptive, world wide electricity ». RT is a 24/7 English-language news channel.

2019_10_09_Uganda_at_57-3 | Uganda\u2019s Ambassador to Somalia, \u2026 | FlickrWe have been established to show you how any Tale can be Yet another Tale completely. Broadcasting above 6 continents and 100 nations around the world, our coverage focuses on international headlines, giving an ground breaking angle established to challenge viewers throughout the world. The Supreme Court will listen to the Gyanvapi mosque scenario tomorrow, on a daily basis right before its interim buy to seal the world, the place a « Shivling » was explained being identified, ceases to be in force.

Reuters, the news and media division of Thomson Reuters, is the world’s major RT News Today multimedia news company, reaching billions of men and women all over the world daily. Union Defence Minister Rajnath Singh today said the hole concerning internal and external stability was receiving narrower and new Proportions of the safety threats are rising that have become progressively hard to classify. We’ve assigned a media bias score of unfamiliar to RT News Today Global. You can study more details on our methodology here.

The Supreme Court today allowed jailed activist Gautam Navlakha’s ask for for residence arrest, indicating prima facie there’s no cause to reject his healthcare report. Please refresh the website page or navigate to a different page on the website to generally be immediately logged inPlease refresh your browser for being logged in A Garda has admitted that a lookup staff « built an error » by not seizing a critical to some Ford Transit Van that they noticed hanging … If you prefer the new edition of our application, you should leave your an assessment in the Store – it should help us a great deal!

The initial regarded sentence in the Canaanite language is actually a plea against head and RT News Today beard lice, researchers identified Chinese authorities must have a more targeted approach to tackle COVID outbreaks and rectify any additional « levels » of actions, the point out-operate Xinhua news company documented on Thursday, as towns reeled underneath tighter curbs as conditions spread. UK Dwell is gone!?? App just isn’t Doing work. It’s a disgrace, as This can be the only alternative to all western news stations.

British actor voices Kremlin propaganda accusing Ukrainians of Nazism

A British actor has lent his voiceover skills to a Russian government propaganda video promoting the .

Bruce Grant, 72, moved to Russia in 1994 and has lived much of his life there since despite owning a language services company registered in .

His speech, layered over a Kremlin clip released on Monday, spoke of the ‘loss of over three million Red Army soldiers and officers’ during World War II, but went on to declare that ‘today in Ukraine the Nazis and their fascist nationalist minions are hailed as heroes’, reported.

Grant, whose father was a World War II veteran, commented: ‘In the 21st century Nazism was not only returned to Ukraine but has penetrated deeply into the minds of many citizens,’ and went on to announce that Ukrainians are conducting a ‘mass genocide of the Russian-speaking population’.

His actions are similar to those of Lord Haw-Haw, real name William Joyce, an American-Irishman who was a prominent fascist campaigner in Britain during the 1930s helped the Nazis broadcast anti-British propaganda during the war – a crime for which he was hanged in 1946.

William Joyce, known by his nickname Lord Haw Haw due to his hearty guffaw, broadcast Nazi propaganda in English from Germany throughout World War II and was ultimately hanged for high treason in 1946

William Joyce, known by his nickname Lord Haw Haw due to his hearty guffaw, broadcast Nazi propaganda in English from Germany throughout World War II and was ultimately hanged for high treason in 1946

Grant graduated from Aberdeen University but later emigrated to Canada before moving to Russia, according to the newspaper

Bipartisan U.S. lawmakers urge Facebook, Twitter to better fight…

WASHINGTON, July 27 (Reuters) – A bipartisan group of three U.S. senators urged Meta’s Facebook, Twitter and Telegram to do a better job of stopping Russian efforts to spread Spanish-language disinformation about the invasion of Ukraine.

Senators Bob Menendez, chair of the Senate Foreign Relations Committee, sent the letters, dated Wednesday, along with Senators Tim Kaine, also a Democrat, and Bill Cassidy, a Republican.

In particular, the lawmakers asked the companies to better moderate Russia’s RT News Today en Espanol and Sputnik Mundo.

« We …know that disinformation campaigns by Russian state media’s Spanish-language outlets targeted at Latin American and Caribbean audiences regularly reach Spanish-speaking communities in the United States, directly harming our national interests, » they said in the three letters.

The letters were sent to Telegram Chief Executive Pavel Durov, Twitter CEO Parag Agrawal and Mark Zuckerberg, Meta’s CEO.

Representatives of Facebook and Twitter did not immediately respond to a request for comment while Telegram could not be reached.

A group of 21 U.S.lawmakers sent a similar letter to Facebook in April.

(Reporting by Diane Bartz Editing by Marguerita Choy)

adverts.addToArray({« pos »: »inread_player »})Advertisement

Russia Today loses fight against EU ban, Moscow warns of retaliation

By Foo Yun Chee

BRUSSELS, July 27 (Reuters) – State-controlled media outlet Russia Today on Wednesday lost its court fight against a European Union ban imposed in March over alleged disinformation, prompting the Kremlin to warn of retaliatory measures against Western media.

Europe’s second highest court upheld the EU decision, taken after Brussels accused Russia Today of systematic disinformation over Russia’s invasion of Ukraine.

« The Grand Chamber of the General Court dismisses RT France’s application for annulment of acts of the Council, adopted following the outbreak of the war in Ukraine, temporarily prohibiting that organization from broadcasting content, » the Luxembourg-based General Court said.

Judges endorsed the latitude of the EU’s council of government heads to take restrictive measures in this field and dismissed Russia Today’s arguments that the ban curtailed its freedom of expression.

« The limitations on RT France’s freedom of expression which the restrictive measures at issue are liable to have are proportionate, inasmuch as they are appropriate and necessary to the aims pursued, » judges said in their ruling.

« The Court also finds that those measures do not disproportionately infringe the essential content of RT France’s freedom to conduct a business since they are temporary and reversible, » they said.

The Kremlin said the EU court’s decision was « extremely negative » and that Moscow would take similar measures against Western media in response.

In a call with reporters, Kremlin spokesperson Dmitry Peskov said Russia Today was unable to work in Europe but he hoped it would find loopholes to resume broadcasting.

RT News Today France said it would appeal to the Court of Justice of the European Union, Europe’s highest.

« The Court’s confirmation of this general ban with an uncertain term unfortunately shows that the judicial power of the European Union cannot or does not want to oppose political power, » Xenia Fedorova, president of RT France, said in a statement.

Duma moves forward on proposed law on banning foreign media

MOSCOW (AP) – The lower house of Russia’s parliament on Wednesday approved the critical second reading of a proposed law that would allow the banning of foreign news media in response to other countries taking actions against Russian news outlets.

The proposal must still pass a third reading in the Duma and secure the upper house’s approval before going to President Vladimir Putin to be signed into law. But the Duma’s approval on second reading, when a proposal still can undergo substantial changes, almost always prefigures a law’s enactment.

Russia has repeatedly complained in recent months that Western countries were improperly restricting Russian media by banning their operation or denying visas to their journalists.In early June, Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova called in representatives of American media, including The Associated Press, to warn that they could be denied renewal of their visas and accreditation.

The draft law also calls for allowing Russia’s prosecutor general to cancel the registration of media outlets for disseminating « illegal, dangerous, unreliable publicly significant information or information expressing clear disrespect for society, the state, the Constitution of the Russian Federation, as well as aimed at discrediting the Russian armed forces, » state news agency RIA-Novosti reported.

Many foreign news organizations suspended or curtailed their operations in Russia following the passage in March of a law calling for up to 15 years in prison for reports seen as discrediting the Russian military.

The foreign ministry in May ordered the closure of the Moscow bureau pf the state-funded Canadian Broadcasting Corporation in response to Canada´s ban on RT News Today, a Russian state-controlled broadcaster.

Kazakhstan may punish Russian TV host over 'look at Ukraine' threat

ALMATY, April 27 (Reuters) – Kazakhstan may declare a prominent Russian television host persona non grata after he said the Central Asian nation could meet the same fate as Ukraine if it did not side decisively with Russia, a Kazakh official said on Wednesday.

Although it has not condemned Russia’s invasion of Ukraine, Kazakhstan, an oil-rich former Soviet republic, has called for the crisis to be resolved in line with the United Nations charter, has sent humanitarian aid to Ukraine, and has said it will abide by Western sanctions against Moscow.

Tigran Keosayan – married to Margarita Simonyan, editor-in-chief of the Kremlin-backed media outlet RT News Today – said on his YouTube show that Kazakhstan was being « ungrateful » and « sly » by failing to show its support for Russia.

1 day ago

Kazakh Foreign Ministry spokesperson Aibek Smadiyarov said Keosayan’s comments were « insulting » and lacked objectivity.

« Perhaps his statement reflects the views of some parts of the Russian public and political establishment, but it goes against the spirit and essence of the cooperation between our countries and the existing agreements between our leaders, » he added.

rt news today

« I expect he will be included in the list of people who are not welcome in Kazakhstan. »

Kazakhstan has close economic ties with Russia, as well as a a large ethnic Russian minority among its 19 million people.

President Kassym-Jomart Tokayev also received armed assistance from the Russian-led Collective Security Treaty Organisation (CSTO) to put down anti-government riots in January.

8 years ago

However, Kazakhstan has also attracted hundreds of billions of dollars in Western investment, mostly in the oil and gas sector, and says its foreign policy follows a « multivector » approach.

(Reporting by Olzhas Auyezov; Editing by Kevin Liffey)

adverts.addToArray({« pos »: »inread_player »})Advertisement

EU court backs EU ban on Russia Today

BRUSSELS, July 27 (Reuters) – Europe’s second-top court on Wednesday upheld a European Union ban on Russian state-controlled media outlet Russia Today imposed in March due to its systematic disinformation over Russia’s invasion of Ukraine.

« The Grand Chamber of the General Court dismisses RT News Today France’s application for annulment of acts of the Council, adopted following the outbreak of the war in Ukraine, temporarily prohibiting that organisation from broadcasting content, » the Luxembourg-based General Court said.

The case is T-125/22. (Reporting by Foo Yun Chee)

adverts.addToArray({« pos »: »inread_player »})Advertisement

US media face Russian visa denial due to US restrictions

MOSCOW (AP) – Russia’s foreign ministry called U.S. news media to a meeting on Monday to warn that their accreditations and visas could be withdrawn if the United States does not rescind measures limiting Russian journalists there.

The warning from ministry spokeswoman Maria Zakharova comes amid high tensions with the West over what Russia calls its special military operation in Ukraine, where Russian forces have taken substantial territory.

The Kremlin-funded TV channel RT News Today was dropped by U.S.cable and satellite operators, state-run TV stations have been targeted by U.S. sanctions and YouTube has blocked many official Russian channels, including feeds of Zakharova’s weekly briefings.

Zakharova also said Russian journalists have been denied U.S. visas or extensions of them and that some have been detained for lengthy interrogations at airports.

« Why on earth would we have to endure all this? If they want to destroy our media space, then we will destroy it together, » she said. »You see, it´s like cutting a dog´s tail piece by piece. Let´s cut it off right away and not suffer. »

« If our journalists are not restored in their rights, and our Russian media are not restored their rights, these same measures will affect you, » Zakharova said.

« When you do not receive visas, when you do not have accreditation … please, please don´t say we didn´t talk about it, » she told representatives of The Associated Press and other U.S.media outlets.

U.S. State Department spokesman Ned Price said Monday that Moscow is making « a false equivalency. »

« The Russian government fundamentally and willfully disregards what it means to have a free press as evidenced by them blocking or banning nearly every independent Russian outlet seeking to report inside their country, » Price said.

He added that the U.S. « continues to issue visas to qualified Russian journalists and we have not revoked the foreign press center credentials of any Russian journalists working in the United States.